СИЁСАТ
Шанбе 20 Апрел 2024 02:18
“Мову шумо бояд як қувваи ягонаро ташкил дода, онҳоеро, ки сулҳу салоҳро дар ҷомеа халалдор карданӣ мешаванд, ҳамдигарфаҳмии байни қувваҳои сиёсиро аз байн бурданӣ мешаванд, ҳушдор диҳем”.
Воқеан, хеле шавқовар аст, агар имрӯз муллои деҳа аз илмҳои мусалласот (тригонометрия), муҳосибот (бухгалтерия), наботот (ботаника), нуҷум (ситорашиносӣ ё астрология), расад (тақвимсозӣ- календарсозӣ), ҷарри асқол (механика), табақотуларз (геология), табиӣ (физика), таҳдидулбилод (топография), тиб (медитсина-мадади Сино), ҳайат (астрономия, космография), ҳайвонот (зоология), ҳандаса (геометрия), ҷабру муқобала (алгебра), ҳикмат (фалсафа ва физика), адаб (филология), барин (метафизика), баҳс (диалектика), буна (физиология), истифо (ҳисобдорӣ), кимиё (химия), манозир ва мароё (оптика), шуъо, маодин (минералогия), масоҳат (геодезия), милоҳат (дарёнавардӣ, киштиронӣ), адвор (мусиқӣ), арӯз (қоидаи эҷоди шеър), ахлоқ, зунун (идрок ва фаҳмиш), лисон (забоншиносӣ), луғат (луғатшиносӣ), мантиқ (логика), маҷлис (қоидаҳои муошират), мунозира, рамл (фолбинӣ), таъбир (хоббинӣ), фаросат ё қиёфа (қиёфашиносӣ), қол (илми зоҳир), тир, яд (хиромантия - аз хати кафи даст муайян кардани тақдир) ва яқин бо мардум, хусусан ҷавонон, суҳбатҳо биорояд.
Вале дар шароиту вазъи сиёсии ҷаҳони муосир хеле зарур аст, ки ходимони дин – имомхатибони масҷидҳо, пеш аз ҳама, ҷиҳати омода кардани ҷавонон ба ҳифзи марзу буми Ватан ва пояҳои соҳибистиқлолии он ва ба омӯзиши илму аз худ кардани касбу ҳунар аз нигоҳи ватанпарастӣ ва худшиносии миллӣ рафтор кунанд. Барои ин, ходимони дин, аз ҷумла сархатибу имомхатибони масҷидҳои шаҳру ноҳияҳо вазифадоранд, ки сатҳи худшиносии миллии худро пайваста баланду пурқувват намоянд. Умед ва боварӣ аст, ходимони дин ҳамеша дар ёд доранд, ки аҷдодони хирадманди тоҷик Имоми Аъзам, Имом Бухорӣ, Ҳусайн Воизи Кошифӣ, Муҳаммад Ғаззолӣ, Мавлонои Балхӣ, Мавлоно Ҷомӣ ва садҳо тан аз шумори аҳли адаби порсӣ ба монанди Рӯдакиву Фирдавсӣ, Абӯалӣ Синову Форобӣ, Хайёму Берунӣ, Насриддини Тӯсиву Закариёи Розӣ барои рушду нумӯи дини Ислом хидмати беназире кардаанд. Мутаассифона, аз сабаби он ки бузургони хирадманди мо дар замоне умр ба сар мебурданд, ки ҳокимони давр бегонагон буданду миллат давлати соҳибистиқлол надошт, маҷбуран ба осиёби илму марифати ҷаҳонӣ ва инкишофи таърихи умум об рехта, имконияти ҳифзи манфиатҳои ворисони худ – миллати тоҷикро аз мадди назар дур монда буданд.
Хушбахтона, имрӯз миллат соҳиби давлати соҳибистиқлол аст. Мо бояд аз дарси талхи таърихи гузаштаамон сабақ омӯхта, барои пойдории ин неъмати бузурги Худованд, яъне Истиқлолияти давлатии Ҷумҳурии Тоҷикистон ва Ваҳдати миллии он тамоми ғайрату нерӯ ва донишу хиради худро истифода барем ва дар ин ҷода бонангу номус буданамонро зоҳир намоем.
Аз рӯи адолат ва ба эҳтироми бузург нисбати шахсияти Абӯҳанифа Нӯъмон ибни Собит ё Имоми Аъзам, ки асосгузори фиқҳи ислом ва мазҳаби ҳанафӣ мебошад, бояд зикр кунем, ки бо шарофати фатвои ҳамин аҷдоди кабири миллати тоҷик, мо дирӯз ва имрӯз имкон ёфтем, ки китоби осмонии Қуръони маҷидро бо забони модариамон бихонем. Аз рӯи ҳамин эҳтиром аст, ки бо дастури Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар Ватани азизамон тарҷума ва тафсири Қуръон бо хати кириллӣ омода ва ба шаҳрвандон ройгон дастрас шуд.
Инчунин, оиди ин мавзуъ дар китоби Пешвои миллат “Дин ва ҷомеа” оварда шудааст, ки: “Абӯҳанифа-Имоми Аъзам ба забони қавмҳои ғайриарабӣ, махсусан забони тоҷикӣ мақоми хосса бахшида, аҳамияти онро барои решадор сохтани фарҳанги қуръонӣ дар дилҳои мардум бисёр зарур мешуморид. Аз ин ҷиҳат, таваҷчуҳ ба масъалаи забон дар фаъолияти масҷидҳо, аҳамияти он барои ташаккул ва инкишофи худшиносии миллӣ ва ҳифзи асолати миллии забон дар маъвизаҳои ходимони дин бояд ҳамеша дар мадди назар бошад. Ба забони модарии худ бо Парвардигор розу ниёз гуфтан, зикру дуо карданро шариат аз корҳои писандида донистааст”.
Муҳаммад Исмоили Бухорӣ ё Имом Бухорӣ, ки дар асри нуҳи мелодӣ дар озмуни халифаи араб Умар ибни Абдулазиз ширкат варзида, донандаи (муҳаддиси) беҳтарини ҳадисҳои Паёмбари Худо ҳазрати Муҳаммад(с) эътироф гардид, аз 600 ҳазор ҳадисе, ки то замони зиндагии вай аз ҷониби муҳаддисони зиёде ҷамъоварӣ шуда буданду аксарияташон носаҳеҳ буданд, 7275 ҳадиси саҳеҳро ҷудо намуда, ба шакли китоби алоҳида бо номи “Ҷомеи саҳеҳ” ба табъ расонидааст. Олимони исломӣ “Ҷомеи саҳеҳ”-и Имом Бухориро беҳтарин ва бузургтарин китоби Ислом баъди Қуръони карим эътироф кардаанд. Табаррук будани ин китоб ба ҷое расидааст, ки дар борааш гуфтаанд: “Дар хонае, ки китоби “Ҷомеи саҳеҳ” вуҷуд дошта бошад, он хона аз хатари оташсӯзиву дӯздӣ дар амон мемонад”.
Ҳусайн Воизи Кошифии Ҳиротӣ дар миёни ҳама тафсиргарони Қуръон беҳтарин ва хонотарин тафсири каломи Худоро, ки бо номи “Тафсири Ҳусайнӣ” маъруф аст, навиштааст. Аз рӯи ин тафсир олами Шарқу Ғарб ба маънову мазмуни Қуръони карим сарфаҳм мераванд.
Дар идомаи ана ҳамин анъана Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ҷиҳати рушди Ислом дар Тоҷикистон ва ҳифзи ин дини мубин дар арсаи ҷаҳонӣ хизмати беназире намуда, аз ҷониби созмонҳои бонуфузи байналмилалӣ бори дуввум дар қатори 500 мусулмони машҳури дунё пазируфта шуд. Боиси сарфарозист, ки Президенти Тоҷикистон аввалин мусулмон ва сардори давлат дар миёни давлатҳои дунё аст, ки аз минбари баланди Созмони Милали Муттаҳид дар бораи ба ҳам муқобил будани мазмуну моҳияти “Ислом” ва “терроризм” ҷасурона мавқеашонро иброз доштанд.
Бо ташаббуси Пешвои миллат соли 2009 дар Тоҷикистон бузургдошти Имоми Аъзам бо ширкати намояндагони мусалмони давлатҳои дунё баргузор шуда, пойтахти Тоҷикистон – Душанберо ҳамчун Марказии фарҳанги исломии ҷаҳон эътироф намуданд. Имрӯз ҳамагон бохабаранд, ки Президенти Тоҷикистон аввалин Пешвои миллат мебошад, ки дар якчанд соли охир ду маротиба вориди хонаи Каъбаи муқаддас гардида, барои файзу баракати рӯзгори халқ ва амнияту осудагии Тоҷикистон ибодат ва дуо кардааст. Дар сураи Оли Имрон, ояи 97-и Қуръони маҷид Худованд фармудааст, ки: “Дар он Хона нишонаҳои равшан, аз он ҷумла мақоми Иброҳим аст; ҳар ки он ҷо дарояд эмин бувад”.
Дастуру ҳидоятҳои ватанпарастонаи Пешвои миллат дар бораи он, ки имрӯз ислому мусулмонии ҳақиқӣ дар Тоҷикистон аст ва дар ҳама шакл дуову ибодатҳо бояд барои оромиву амнияту файзу баракати Ватан бахшида шаванд, барои ҳар як ҳамватани мо, ки дар соҳаҳои гуногун фаъолият менамоянд, бахусус ходимони дин, бояд барномаи амал гарданд.
Дар шароити пуртазоду ҷангзадаи сиёсии ҷаҳон қарзи шаҳрвандиву инсонӣ ва виҷдонии тоҷику тоҷикистониён аст, ки ҳамаи панду андарзҳои диниро барои ваҳдату рушду нумӯи Ватани соҳибистиқлоламон истифода баранд. Чуноне ки дини зардуштӣ барои пойдориву рушду нумӯи Империяи бузурги аҷдодони мо – Империяи Порсоён (Форсҳо), дини Ислом барои ташаккул ва пойдории хилофати Араб ва равияи протестантии дини масеҳӣ (насронӣ-христианӣ) барои ваҳдату тараққиёти бемисли Амрикои имрӯза хидмат кардаанд.
Бо истифодаи роҳу усулҳои гуногун дар ниҳоди ҷавонон бояд ҷо кунем, ки беҳтарин ҳунари ҷавонмард аввал омода будан ба ҳифзи марзу буми Ватан ва дуюм омӯхтани илм ва касбу ҳунар аст. Ин ду маънӣ аз каломи Худованд ва ҳадиси Паёмбари Ислом ҳазрати Муҳаммад (с) бармеоянд: “Худо ҳама чизро аз рӯи илм офаридааст (сураи Таҳрим, ояти 12)”, “Муҳаббат ба Ватан аз гӯшаи имон аст”, “Омӯхтани илму касбу ҳунар беҳтарин ибодат аст барои ҷавонон”, “Талаби илм ибодат аст, такрори илм тасбеҳ аст, омӯзонидани илм барои касе, ки намедонад, садақа аст, худро ба илм бахшидан ин қаробат ба Худованд аст. Роҳи омӯзиши илм роҳи Ҷаннат аст”.
Хулоса, бояд ҳама донишу таҷриба ва дараҷоти худшиносии миллии худро дар таълиму тарбияи ҷомеа ва хусусан қишри ҷавони он, ба тарзе истифода барем, ки ҷавобгӯи дастури зерини Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон бошад: “Ҳамаи мо вазифадорем, ки, пеш аз ҳама, худамон намунаи нангу номуси ватандорӣ бошем, мардуми кишварро ба ободу пешрафта гардонидани сарзамини аҷдодӣ ҳидоят кунем, пеши роҳи бегонапарастӣ ва хиёнатро ба манфиатҳои миллат ва давлати Тоҷикистон гирем, воло будани манфиатҳои миллӣ ва давлатиро пайваста эҳсос карда, ҳамеша ҳушёру зирак ва ватандӯсту ватанпарвар бошем”.
Аҳмадҷон АЛИЗОДА, раиси КИ ҲХДТ дар вилояти Хатлон
Эмомалӣ РАҲМОН
Миллати тамаддунофари тоҷик ҳамеша ба аҳли илму адаб ва ходимони дин таваҷҷуҳу эҳтироми хосса дорад. Хиради азалии ин миллат ҳанӯз 1300 сол пеш аз дини Ислом оламиёнро ҳушдор дода буд, ки ба буту санамҳо, ҳайвонот, офтобу моҳтобу ситораҳо не, балки ба Худои яккаву ягона, ки замину осмонҳо ва ҳамаи мавҷудоту махлуқоти онҳоро офаридааст, саҷдаву ибодат кунанд. Ин муқаррарот ва дастурҳои дини аҷдодони гузаштаи моро баъдтар дини мубини Ислом такмил додаву қабул кардааст. Мардуми мо имрӯз ҳам ба ходимони дин, ки онҳоро аксаран бо ибораи “мулло” ном мебаранд, эҳтироми зиёде зоҳир менамоянд. Онҳо бо умеди калон бовар доранд, ки азбаски решаи калимаи “мулло” аз калимаи “илм” иборат асту маънои луғавиаш “донандаи кулли илмҳо” мебошад, муллоҳо дар қатори 6 илми илоҳӣ: калом (худошиносӣ ё теология), маонӣ (баён), сарфу наҳв (морфология ва синтаксис), фиқҳ ва усул (қонунҳои дин ва шариати ислом), ладунӣ (илми ғайб ё худодод), инчунин зиёда аз 45 намуди илми маҷозӣ ё дунявӣ ҳам бархӯрдоранд.Воқеан, хеле шавқовар аст, агар имрӯз муллои деҳа аз илмҳои мусалласот (тригонометрия), муҳосибот (бухгалтерия), наботот (ботаника), нуҷум (ситорашиносӣ ё астрология), расад (тақвимсозӣ- календарсозӣ), ҷарри асқол (механика), табақотуларз (геология), табиӣ (физика), таҳдидулбилод (топография), тиб (медитсина-мадади Сино), ҳайат (астрономия, космография), ҳайвонот (зоология), ҳандаса (геометрия), ҷабру муқобала (алгебра), ҳикмат (фалсафа ва физика), адаб (филология), барин (метафизика), баҳс (диалектика), буна (физиология), истифо (ҳисобдорӣ), кимиё (химия), манозир ва мароё (оптика), шуъо, маодин (минералогия), масоҳат (геодезия), милоҳат (дарёнавардӣ, киштиронӣ), адвор (мусиқӣ), арӯз (қоидаи эҷоди шеър), ахлоқ, зунун (идрок ва фаҳмиш), лисон (забоншиносӣ), луғат (луғатшиносӣ), мантиқ (логика), маҷлис (қоидаҳои муошират), мунозира, рамл (фолбинӣ), таъбир (хоббинӣ), фаросат ё қиёфа (қиёфашиносӣ), қол (илми зоҳир), тир, яд (хиромантия - аз хати кафи даст муайян кардани тақдир) ва яқин бо мардум, хусусан ҷавонон, суҳбатҳо биорояд.
Вале дар шароиту вазъи сиёсии ҷаҳони муосир хеле зарур аст, ки ходимони дин – имомхатибони масҷидҳо, пеш аз ҳама, ҷиҳати омода кардани ҷавонон ба ҳифзи марзу буми Ватан ва пояҳои соҳибистиқлолии он ва ба омӯзиши илму аз худ кардани касбу ҳунар аз нигоҳи ватанпарастӣ ва худшиносии миллӣ рафтор кунанд. Барои ин, ходимони дин, аз ҷумла сархатибу имомхатибони масҷидҳои шаҳру ноҳияҳо вазифадоранд, ки сатҳи худшиносии миллии худро пайваста баланду пурқувват намоянд. Умед ва боварӣ аст, ходимони дин ҳамеша дар ёд доранд, ки аҷдодони хирадманди тоҷик Имоми Аъзам, Имом Бухорӣ, Ҳусайн Воизи Кошифӣ, Муҳаммад Ғаззолӣ, Мавлонои Балхӣ, Мавлоно Ҷомӣ ва садҳо тан аз шумори аҳли адаби порсӣ ба монанди Рӯдакиву Фирдавсӣ, Абӯалӣ Синову Форобӣ, Хайёму Берунӣ, Насриддини Тӯсиву Закариёи Розӣ барои рушду нумӯи дини Ислом хидмати беназире кардаанд. Мутаассифона, аз сабаби он ки бузургони хирадманди мо дар замоне умр ба сар мебурданд, ки ҳокимони давр бегонагон буданду миллат давлати соҳибистиқлол надошт, маҷбуран ба осиёби илму марифати ҷаҳонӣ ва инкишофи таърихи умум об рехта, имконияти ҳифзи манфиатҳои ворисони худ – миллати тоҷикро аз мадди назар дур монда буданд.
Хушбахтона, имрӯз миллат соҳиби давлати соҳибистиқлол аст. Мо бояд аз дарси талхи таърихи гузаштаамон сабақ омӯхта, барои пойдории ин неъмати бузурги Худованд, яъне Истиқлолияти давлатии Ҷумҳурии Тоҷикистон ва Ваҳдати миллии он тамоми ғайрату нерӯ ва донишу хиради худро истифода барем ва дар ин ҷода бонангу номус буданамонро зоҳир намоем.
Аз рӯи адолат ва ба эҳтироми бузург нисбати шахсияти Абӯҳанифа Нӯъмон ибни Собит ё Имоми Аъзам, ки асосгузори фиқҳи ислом ва мазҳаби ҳанафӣ мебошад, бояд зикр кунем, ки бо шарофати фатвои ҳамин аҷдоди кабири миллати тоҷик, мо дирӯз ва имрӯз имкон ёфтем, ки китоби осмонии Қуръони маҷидро бо забони модариамон бихонем. Аз рӯи ҳамин эҳтиром аст, ки бо дастури Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон дар Ватани азизамон тарҷума ва тафсири Қуръон бо хати кириллӣ омода ва ба шаҳрвандон ройгон дастрас шуд.
Инчунин, оиди ин мавзуъ дар китоби Пешвои миллат “Дин ва ҷомеа” оварда шудааст, ки: “Абӯҳанифа-Имоми Аъзам ба забони қавмҳои ғайриарабӣ, махсусан забони тоҷикӣ мақоми хосса бахшида, аҳамияти онро барои решадор сохтани фарҳанги қуръонӣ дар дилҳои мардум бисёр зарур мешуморид. Аз ин ҷиҳат, таваҷчуҳ ба масъалаи забон дар фаъолияти масҷидҳо, аҳамияти он барои ташаккул ва инкишофи худшиносии миллӣ ва ҳифзи асолати миллии забон дар маъвизаҳои ходимони дин бояд ҳамеша дар мадди назар бошад. Ба забони модарии худ бо Парвардигор розу ниёз гуфтан, зикру дуо карданро шариат аз корҳои писандида донистааст”.
Муҳаммад Исмоили Бухорӣ ё Имом Бухорӣ, ки дар асри нуҳи мелодӣ дар озмуни халифаи араб Умар ибни Абдулазиз ширкат варзида, донандаи (муҳаддиси) беҳтарини ҳадисҳои Паёмбари Худо ҳазрати Муҳаммад(с) эътироф гардид, аз 600 ҳазор ҳадисе, ки то замони зиндагии вай аз ҷониби муҳаддисони зиёде ҷамъоварӣ шуда буданду аксарияташон носаҳеҳ буданд, 7275 ҳадиси саҳеҳро ҷудо намуда, ба шакли китоби алоҳида бо номи “Ҷомеи саҳеҳ” ба табъ расонидааст. Олимони исломӣ “Ҷомеи саҳеҳ”-и Имом Бухориро беҳтарин ва бузургтарин китоби Ислом баъди Қуръони карим эътироф кардаанд. Табаррук будани ин китоб ба ҷое расидааст, ки дар борааш гуфтаанд: “Дар хонае, ки китоби “Ҷомеи саҳеҳ” вуҷуд дошта бошад, он хона аз хатари оташсӯзиву дӯздӣ дар амон мемонад”.
Ҳусайн Воизи Кошифии Ҳиротӣ дар миёни ҳама тафсиргарони Қуръон беҳтарин ва хонотарин тафсири каломи Худоро, ки бо номи “Тафсири Ҳусайнӣ” маъруф аст, навиштааст. Аз рӯи ин тафсир олами Шарқу Ғарб ба маънову мазмуни Қуръони карим сарфаҳм мераванд.
Дар идомаи ана ҳамин анъана Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ҷиҳати рушди Ислом дар Тоҷикистон ва ҳифзи ин дини мубин дар арсаи ҷаҳонӣ хизмати беназире намуда, аз ҷониби созмонҳои бонуфузи байналмилалӣ бори дуввум дар қатори 500 мусулмони машҳури дунё пазируфта шуд. Боиси сарфарозист, ки Президенти Тоҷикистон аввалин мусулмон ва сардори давлат дар миёни давлатҳои дунё аст, ки аз минбари баланди Созмони Милали Муттаҳид дар бораи ба ҳам муқобил будани мазмуну моҳияти “Ислом” ва “терроризм” ҷасурона мавқеашонро иброз доштанд.
Бо ташаббуси Пешвои миллат соли 2009 дар Тоҷикистон бузургдошти Имоми Аъзам бо ширкати намояндагони мусалмони давлатҳои дунё баргузор шуда, пойтахти Тоҷикистон – Душанберо ҳамчун Марказии фарҳанги исломии ҷаҳон эътироф намуданд. Имрӯз ҳамагон бохабаранд, ки Президенти Тоҷикистон аввалин Пешвои миллат мебошад, ки дар якчанд соли охир ду маротиба вориди хонаи Каъбаи муқаддас гардида, барои файзу баракати рӯзгори халқ ва амнияту осудагии Тоҷикистон ибодат ва дуо кардааст. Дар сураи Оли Имрон, ояи 97-и Қуръони маҷид Худованд фармудааст, ки: “Дар он Хона нишонаҳои равшан, аз он ҷумла мақоми Иброҳим аст; ҳар ки он ҷо дарояд эмин бувад”.
Дастуру ҳидоятҳои ватанпарастонаи Пешвои миллат дар бораи он, ки имрӯз ислому мусулмонии ҳақиқӣ дар Тоҷикистон аст ва дар ҳама шакл дуову ибодатҳо бояд барои оромиву амнияту файзу баракати Ватан бахшида шаванд, барои ҳар як ҳамватани мо, ки дар соҳаҳои гуногун фаъолият менамоянд, бахусус ходимони дин, бояд барномаи амал гарданд.
Дар шароити пуртазоду ҷангзадаи сиёсии ҷаҳон қарзи шаҳрвандиву инсонӣ ва виҷдонии тоҷику тоҷикистониён аст, ки ҳамаи панду андарзҳои диниро барои ваҳдату рушду нумӯи Ватани соҳибистиқлоламон истифода баранд. Чуноне ки дини зардуштӣ барои пойдориву рушду нумӯи Империяи бузурги аҷдодони мо – Империяи Порсоён (Форсҳо), дини Ислом барои ташаккул ва пойдории хилофати Араб ва равияи протестантии дини масеҳӣ (насронӣ-христианӣ) барои ваҳдату тараққиёти бемисли Амрикои имрӯза хидмат кардаанд.
Бо истифодаи роҳу усулҳои гуногун дар ниҳоди ҷавонон бояд ҷо кунем, ки беҳтарин ҳунари ҷавонмард аввал омода будан ба ҳифзи марзу буми Ватан ва дуюм омӯхтани илм ва касбу ҳунар аст. Ин ду маънӣ аз каломи Худованд ва ҳадиси Паёмбари Ислом ҳазрати Муҳаммад (с) бармеоянд: “Худо ҳама чизро аз рӯи илм офаридааст (сураи Таҳрим, ояти 12)”, “Муҳаббат ба Ватан аз гӯшаи имон аст”, “Омӯхтани илму касбу ҳунар беҳтарин ибодат аст барои ҷавонон”, “Талаби илм ибодат аст, такрори илм тасбеҳ аст, омӯзонидани илм барои касе, ки намедонад, садақа аст, худро ба илм бахшидан ин қаробат ба Худованд аст. Роҳи омӯзиши илм роҳи Ҷаннат аст”.
Хулоса, бояд ҳама донишу таҷриба ва дараҷоти худшиносии миллии худро дар таълиму тарбияи ҷомеа ва хусусан қишри ҷавони он, ба тарзе истифода барем, ки ҷавобгӯи дастури зерини Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ – Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон бошад: “Ҳамаи мо вазифадорем, ки, пеш аз ҳама, худамон намунаи нангу номуси ватандорӣ бошем, мардуми кишварро ба ободу пешрафта гардонидани сарзамини аҷдодӣ ҳидоят кунем, пеши роҳи бегонапарастӣ ва хиёнатро ба манфиатҳои миллат ва давлати Тоҷикистон гирем, воло будани манфиатҳои миллӣ ва давлатиро пайваста эҳсос карда, ҳамеша ҳушёру зирак ва ватандӯсту ватанпарвар бошем”.
Аҳмадҷон АЛИЗОДА, раиси КИ ҲХДТ дар вилояти Хатлон
Эзоҳи худро нависед